A keresési listákon való elhelyezkedés igen fontos szerepet játszik a weboldalak látogatottságában. Ugyanis senki nem szokott az ötvenedik vagy századik oldalon böngészni, hanem általában csak az első tíz, húsz találatban. De vajon min múlik, hogy a keresőoptimalizálás Google kulcsszavakra milyen weboldalak fognak az első helyeken szerepelni?
Egy fontos tényező a weblapok szöveges tartalma, valamint a weboldalra mutató linkek. Ez azt jelenti, hogy egy olyan webáruház, ahol szinte nincs is szöveg, nincsenek releváns kulcsszavakat megfelelően tartalmazó aloldalak, nem jelennek meg friss hírek és rendszeresen nem hivatkoznak rá egyedi szövegekből, az semmiképpen nem tud előrébb kerülni.
A keresőoptimalizálás Google szempontból pont ezen szempontok javításán, módosításán alapszik, vagyis értékes szövegek írásán, amelyek belső vagy külső linkeket is tartalmaznak az előírásoknak, Google szabályzatnak megfelelően. Tehát, egy igen komplex dologról beszélünk, ami profi segítséget kíván, még ha csak tanácsadás szintjén is.