szövegírás

A szövegírás ereje a tartalomban rejlik

A címben szerepel egy nagyon tág és homályos fogalom, szövegírókat ugyanis nagyon sok területen foglalkoztatnak. A különféle marketingtevékenységek, ezen belül is a SEO szövegírás konkrétan az online világban kap hatalmas szerepet. A SEO (Search Engine Optimization), magyarul keresőoptimalizálás, nagyon fontos része az internetes marketingnek. A felhasználók a keresőoldalon bizonyos kulcsszavakat ütnek be, előbbi pedig felsorakoztatja a honlapok listáját. Egyáltalán nem mindegy, hogy egy weboldal hányadikként jelenik meg a listán.

Természetesen annak a weboldalnak van esélye a legtöbb látogatóra, potenciális vásárlóra, amit a Google legalább a top 10-be besorol, de természetesen minél magasabban vagyunk ezen a listán, annál nagyobb az esély, hogy nálunk landol az olvasó. Abban is legyünk biztosak, hogy mindez nem véletlenszerűen történik, a keresőoldal ugyanis szigorú szempontok szerint rangsorol. Ezekkel a szempontokkal foglalkozik a SEO vagy keresőmarketing, mindennek pedig egyre fontosabb része a korrekt tartalom, vagyis a jó szövegírás. Miért bír nagy jelentőséggel a szövegírás a tartalommarketingben?

Utóbbi lényege, hogy egy bizonyos honlap az eladni kívánt termékeken kívül egyéb tartalommal is rendelkezzen, a látogatóknak hasznos információkat nyújtson. Ezt szövegírással érhetjük el. A nagyon direkt reklámszövegek viszont nem érnek el túl jó hatást, mivel a honlapon olyan tartalmakra van szükség, amelyek a látogatóknak minél több oldalról megvilágítják a terméket vagy témát, így valóban a tájékoztatásukat szolgálja. Kreatív szövegírás és a témában való jártasság szükséges tehát ahhoz, hogy a honlap közönségét megtartsuk, az oldal iránti bizalmát kiépítsük olyannyira, hogy ezután az adott webáruházban vásárolni is legyen kedvük. Mik a jó szövegírás ismérvei? Valamikor a keresőmotoroknak valóban elég volt annyi, hogy a honlapra felkerült szöveg hemzsegjen a kiválasztott kulcsszavaktól, ám a Google ma már nem így működik.

A keresőoldal a felhasználó érdekeit veszi figyelembe és ma már kifinomult algoritmusokkal elemzi a honlapok tartalmát. De mégis mitől válik a SEO szövegírás hasznos tartalommá az olvasónak és a keresőmotornak egyaránt? A fenti kérdést ugyan nem lehet néhány mondatban megválaszolni, az viszont tény, hogy csak a jól megszerkesztett, valódi információt közlő és igényes, tehát helyesírási hibáktól mentes szöveg számít minőséges tartalomnak a látogatók szemében. A Google szemében pedig akkor tűnik jó találatnak egy szöveg, ha többek között sok témába vágó, kapcsolódó kifejezést tartalmaz. Ez mind a szakértelem jeleként értelmezhető a kereső szempontjából, de a lényeg bizony ott leledzik, hogy a szövegírás során adott legyen a szakértői igényesség, bármilyen témáról legyen szó.